80後梁顯聰(Saito)做了打工仔七年,當過侍應、司機,最後一份工是在某大型連鎖化妝品店任推銷員,2015年毅然創業,最初賣水貨韓國化妝品,開業半年便賺6位數,至今已經開了三間門市,有自己代理的產品。男人賣護膚品不算罕見,而成功除了要有「神農氏」精神,親自試用各品牌產品,更要懂得把握危機,Saito就因一封律師信,轉危為無限商機。

 

記者陳雪玲

Saito的公司主要出售韓國產品,亦有部份來自日本、歐洲等。他笑言加入美容化妝行業,因為護膚品是女士的必需品,「天氣乾女仔會搽面,經濟幾差,佢塊面都會乾」。

創業前在某大型連鎖化妝品店工作,他憶述該公司曾推出一款面膜,中國製造,估計成本只需約20元,但當時售價卻逾600元:「當我賣咗六盒,已經有三個客回頭話敏感,退錢或者換貨。一個良心嘅問題:我點解要幫一間公司賣啲唔好嘅嘢比個客﹖我可以賣一啲好嘅畀個客,點解我自己唔開(公司)?」

開業初期,他視乎網上哪一款產品熱賣就入貨,客人會追問產品質素,他索性親身試用,「如果發覺啲客話唔好用,寧願擺喺度,又或者送畀客都唔會賣。」他又看準KOL在網絡的影響力,主動與不同美容達人、明星、歌手合作,試用及推介產品,成功將新興品牌打入香港市場。

幾乎傾盡積蓄,2015年以60萬在將軍澳開第一間門市,Saito自言一開始只賺到自己份糧,三、四萬左右,守業半年漸見起色,轉捩點由一封律師信說起。

他說,當時有某家代理意大利品牌的公司向他發信,指他出售的同款產品,有違商標註冊,又在官網指他「賣假貨」,「我哋冇經香港代理,係直接問韓國代理總公司拎貨,返來有單有據,香港代理話我哋賣假貨,我將入貨單同韓國公司對話,喺佢官網貼出來……到最後一次同佢有直接衝突,係佢叫海關去我將軍澳鋪頭Check貨,海關要我提供單據,我提供到,我再同海關哥哥影張相,放喺facebook」,此事反而令他在業界名氣飆升:「呢單嘢嘅網上言論,令我喺同行爆紅,個個都識我公司個名,唔係佢,我都冇今日,多謝佢。」

近年內地自由行銳減,零售業首當其衝,但Saito的銷售以本地客為主,內地人佔不足5%,他明言,不想被內地客牽著鼻子走;專做港女生意殺出血路的他,下個目標是兩年內將門市增至12間。