【人物專訪】
香港樓市瘋狂,甚至孕育出「有樓有高潮」的驚世價值觀。當不少港人捱生捱死為上車,有人卻選擇賣樓創業,結果擁有一間業務遍全球80個城市,最新獲紅杉資本牽頭融資2.3億元的初創企業。旅遊產品預訂平台Klook聯合創辦人兼總裁王志豪(Eric)明言:「冇賣層樓就冇今時今日呢間公司」。

 

棄大行分析師職位

Eric為毛里裘斯華僑,父母均為香港人,然後赴美讀大學,再回港加入摩根士丹利出任分析師。至2012年初,只有24歲的他,就已成功靠自己上車,斥逾百萬元積蓄作按揭,買入半山荷里活道當時價值千餘萬的單位。外人看來,他稱得上是人生贏家,不過,為圓創業夢,他決定放棄這一切,包括層樓。
他表示,2013年到尼泊爾旅遊時,「我訂機票、酒店好快,但我book當地行程搞咗一個星期。」由此發現商機,冀建立一個平台助旅客預訂local tour、景點門票、交通車票等,自己創一番事業。不過要創業,首先要有本,「我好儍仔去追夢,所以quit投行,但都唔夠錢……我本來有筆錢,但買咗層樓冇晒,所以一定要行賣樓呢一步。」當時層樓升值超過15%,Eric扑槌賣出,套現後瞓身與林照圍、熊小康,斥約300萬元成立「自助遊神器」Klook。

他們以香港作為首站,主動向不少旅遊服務供應商叩門,當然吃下不少閉門羹,「我哋第一個供應商教造點心,佢本來係教香港人整蛋糕,啲班係夜晚,跟住我同佢講,反正你日頭都吉咗喺度,不如開個班教遊客整點心。」
由點心班開始,到現時海洋公園、香港迪士尼、港鐵等機構都與Klook有合作;由香港作為首站,至現時已涵蓋世界共80多個旅遊目的地,在台北、新加坡、深圳、首爾、曼谷、吉隆坡和馬尼拉設立辦公室;至於Eric亦由一層樓的業主,變成一間旗下員工200人的初創老闆。

今次紅杉資本牽頭3,000萬美元投資,他表示是用數據去說服對方,Klook的增長潛力。事實上,早於2015年6月及10月,四個月內完成兩輪融資,投資者星光熠熠,包括騰訊(700)高級副總裁吳宵光、「紅籌之父」梁伯韜等,「前一班既投資者,佢最睇好既一樣嘢,係我哋有心。我點證明有心呢,我辭咗份投行、賣咗層樓去開始呢盤生意,已經擺哂啲錢落去,佢哋仲有咩輸呢?」
今日的樓價,已與他12年買樓時不可同日而喻,現時更要交租,租一個比當年買入更細的單位,被問到曾否「呻笨」,「以前俾媽咪哦我時有少少,始終驚做錯決定呢。但喺賣嗰一刻,辭埋職,就決定要瞓身,嘗試去ignore市場聲音」,他笑言,「但媽咪一定會喺身邊吟噚。」

記者:倪敏慧